Nowy produkt od NSG Group – wysokoselektywne szkło samoczyszczące Pilkington Activ Suncool™
Marka Pilkington wprowadza na rynek nowy produkt – Pilkington Activ Suncool™ Pro T. Jego powłoka pozwala na samoczyszczenie się szkła, a także redukcję przepuszczalności promieni słonecznych. Nowy produkt charakteryzuje się również dużą wytrzymałością mechaniczną, którą zapewnia hartowanie.
Linię Pilkington Activ Suncool™ Pro T można stosować zarówno w rozwiązaniach komercyjnych jak i mieszkaniowych, np. na trudno dostępnych szybach dachowych czy dużych fasadach. Latem powłoka przeciwsłoneczna chroni wnętrze przed przegrzaniem, zaś zimą zatrzymuje ciepło w pomieszczeniu. Pozwala to na ograniczenie kosztów użytkowania budynków.
Dzięki zastosowaniu powłoki samoczyszczącej, promieniowanie UV rozkłada gromadzące się na szybie zanieczyszczenia organiczne, które są następnie zmywane przez deszcz. Skuteczne działanie powłoki jest możliwe także przy rozproszonym świetle. Z kolei hartowanie zapewnia nawet 3-4 razy większą wytrzymałość szkła na uderzenia i różnice temperatur.
− Cały czas szukamy nowych rozwiązań technicznych oraz prowadzimy badania nad doskonaleniem naszej oferty. Dostrzegliśmy potrzebę wprowadzenia takiego produktu, w szczególności w Polsce. W naszym kraju szkło hartowane jest bardzo popularne i chętnie stosowane w większości przypadków fasad czy dużych przeszkleń – podkreśla Szymon Piróg, kierownik biura doradztwa technicznego w Pilkington Polska. – Taki miks szkła samoczyszczącego i wysokoselektywnego przeciwsłonecznego w wersji hartowanej jest pierwszym tego typu produktem na polskim rynku. Poza lepszym bezpieczeństwem, jego ważną zaletą jest także łatwość użytkowania.
Szkło dostępne jest w dwóch wersjach Pilkington Activ Suncool™ 61/34 Pro T i Pilkington Activ Suncool™ 45/27 Pro T oraz w grubościach 6 i 8 mm.
O firmie:
Pilkington zajmuje się produkcją szkła od roku 1826. W roku 2006 firma Pilkington została przejęta przez japoński koncern NSG Group. Marka Pilkington została zachowana jako nazwa produktów Grupy przeznaczonych dla przemysłu budowlanego i motoryzacyjnego. NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych, działającym w dwóch podstawowych sektorach: motoryzacyjnym (rynek części oryginalnych i zamiennych) oraz w obszarze szkła technicznego i architektonicznego, które obejmują szkło i produkty szklane do budynków nowych i poddawanych renowacji, szeroką gamę produktów o wartości dodanej, a także zaawansowane produkty dla technologii informatycznych i komunikacyjnych, zastosowań technicznych i energetyki słonecznej. Produkcja odbywa się w 30 krajach na czterech kontynentach. Produkty Grupy sprzedawane są w ponad 100 krajach. W roku podatkowym zakończonym 31 marca 2019 r. sprzedaż Grupy wyniosła ok. 4,75 miliarda euro. Z łącznej sprzedaży Grupy 40% zrealizowano w Europie, 33% w Azji, łącznie z Japonią, a 27% w obu Amerykach.
Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej www.pilkington.pl.
Nadesłał:
Pilkington
|