Obraz i doświadczenie użytkownika – ROCKWOOL z nowoczesnym serwisem internetowym
ROCKWOOL Polska, lider w produkcji materiałów izolacyjnych, uruchomił nowy serwis internetowy dedykowany każdemu, kto zamierza zbudować lub wyremontować swój dom lub po prostu pracuje na co dzień z wełną, projektuje, sprzedaje materiały budowlane.
Przebudowa strony podyktowana była nowym podejściem do użytkowników serwisu – ich potrzeb. Jest to odpowiedź na sposób w jaki odbiorcy dziś szukają informacji, jakie materiały są dla nich najważniejsze i kiedy ich szukają. Zastosowanie podejścia od strony użytkownika wymaga zmiany sposobu myślenia i podejścia przez samego producenta. W obecnym świecie, gdzie jesteśmy z każdej strony otaczani oceanem nowych informacji,
a jednocześnie mamy coraz mniej czasu na ich konsumowanie, treści w serwisach muszą być podane w prosty, łatwy i wygodny sposób i przede wszystkim wizualny i zrozumiały. Wszystko po to, aby użytkownik był w stanie w szybki i łatwy sposób odnaleźć potrzebne mu informacje. Jeżeli tak się nie stanie może opuścić serwis, nie uzyskawszy oczekiwanych odpowiedzi. Stąd wydawać by się mogło proste, aczkolwiek istotne oznaczenie podziału na produkty wsparcie i bazę wiedzy. Takie zdefiniowanie treści odzwierciedla z jednej strony to czego szuka inwestor indywidualny, architekt czy wykonawca. Dużą zmianą jest też skupienie szeregu treści, które mogą interesować użytkownika na jednej stronie, np. czytając o danym produkcie możemy nie tylko zapoznać się z jego danymi technicznymi, ale również poznać wskazówki wykonawcze jego montażu, pobrać broszury, przeczytać odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania czy odnaleźć dystrybutora, u którego można dokonać zakupu tego produktu.
- Świat zmienia się dynamicznie. Pierwszym elementem styczności klienta z jakąkolwiek marką jest dziś najczęściej serwis internetowy firmy. I to właśnie to doświadczenie, te odczucia towarzyszące „pierwszemu spotkaniu z marką” były kluczem do zmian związanych z naszym serwisem internetowym. Postanowiliśmy spojrzeć na to wszystko oczami użytkowników – osób, które nie znają naszego serwisu i intuicyjnie poszukują w nim informacji o produktach i rozwiązaniach. Dodatkowo dzieląc się swoim doświadczeniem, zapewniamy wsparcie na każdym etapie realizacji projektu budowy/renowacji domu – planowania, projektowania i realizacji. To zupełnie nowa jakość w branży budowlanej – podkreśla Łukasz Glapa, Dyrektor Marketingu w ROCKWOOL Polska.
Nowa strona jest przystosowana do przeglądania na urządzeniach mobilnych. Nawigacja w serwisie jest intuicyjna i bardzo prosta. Z poziomu pierwszego widoku scrollowanej strony możemy przejść bezpośrednio do zakładek: produkty, wsparcie, baza wiedzy – w których znajdują się szczegółowe informacje o produktach i rozwiązaniach, a także porady eksperckie. Z tego poziomu możemy także wybrać interesujący nas rodzaj produktów kierując się rodzajem przegrody, którą planujemy ocieplić lub wyciszyć. Są to najczęściej wyszukiwane tematy, dlatego dostęp do tych treści został maksymalnie ułatwiony i uproszczony.
Strona jest także atrakcyjna graficznie i zawiera wiele materiałów multimedialnych, w tym szczególnie treści video. Uzytkownicy mogą znaleźć na niej krótkie filmy poradnikowe dla wykonawców - np. izolacja akustyczna ściany działowej lub jak sie przygotować do ocieplenia poddasza. Na stronie znajdują się także filmy pokazujące w interesujący sposób unikalne właściwości wełny skalnej, o których warto pamiętać w sytuacji wyboru produktu do ocieplenia. Materiały video pomogą też m.in. odpowiedzieć na pytanie - "Czy człowiek przetrwa w płomieniach miotacza ognia?".
Nadesłał:
Mondaypr
|